onsdag den 18. maj 2011

Krukker


Krukker ved entréen med de søde stedmoderblomster. Jeg købte dem da det var påske. De står stadig rigtig fint - når blot man husker at "nippe" dem for afblomstrede blomster. Disse er en to-delt farve - gul/lilla. De er nu kønne og lyser fint op.


Jeg har lært mig selv at det at plante krukker ikke nødvendigvis behøver at være dyrt. I haven har vi nogle flotte bunddækkeplanter som også egner sig til udplantning i krukker. Jeg ved ikke hvad de forreste her hedder, men planten er flot da den både er grøn og hvid; minder lidt om en 'Hosta'. På dette tidspunkt af året begynder den at få små lilla blomster - nærmest lidt i buketter. De breder sig hurtigt og vokser også lidt i højden.
Hortensiaen bagved fik jeg i fødselsdagsgave - den skal selvfølgelig plantes ud senere på året - så kan det være at jeg kan være heldig at have gavn af den til næste år også.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar