tirsdag den 7. juni 2011

Sommerferie venter...

Jeg er blevet lidt overrasket over, hvor hurtigt tiden går. Sommerferien er lige om hjørnet! Hold da op! Hvor blev maj måned lige af?? Jeg tænker at alle kender til det, at man lige pludselig stopper op og tænker: hvorfor skal det hele gå så stærkt!! Hvorfor er der kun 24 timer i døgnet? Vi har alle s mange ambitioner om at nå det hele på den halve tid - og som om det kan lade sig gøre?! Get real! Tog mig selv i i dag at have gang i tre forskellige opgaver på samme tid - som om man når mere af den grund! Hvad med at gøre en ting færdig og derefter gå videre til næste opgave? Mon ikke også resultatet bliver bedre af det? Og så er der altid de der opgaver som man hele tiden skubber foran sig hele tiden, for så til sidst at sidde og svede over det lige i sidste øjeblik. Jeg gør det gang på gang! Hvornår lærer jeg det? Når jeg står foran mine elever lyder jeg altid så klog og fornuftig - "gør jer selv den tjeneste og start på opgaven allerede i dag - så I ikke skal sidde og lave det hele lige i sidste øjeblik". Hmmm.... Øvelse gør mester...

Men sådan har vi jo alle fejl og mangler - det er bare ikke mange af dem vi i virkeligheden vil stå ved. Og hvorfor egentlig? Er det fordi vi er bange for at vise vores sande jeg? Er det pinligt og flovt? Som f.eks. når man (som til tider klodsede jeg!) falder og slår sig. Det første man (jeg) tænker på er "var der nogen der så det?!" og man skynder sig at rejse sig op, selvom det gør allerhelvedes ondt! - og går videre; smilende og lader som om at alt er i den skønneste orden!
Da det var vinter, sne, koldt og glat var jeg på vej på min cykel. Skulle på kursus og havde egentlig god tid. Kommer dermed til e lyskryds hvor der pludselig bliver rødt - og jeg hakker bremserne i; hvilket viste sig at være en rigtig dårlig ide: cyklen skred ud ( med mig på ). Endte med at jeg slog hul på mine bukser og knæ ( og så var man jo dødsmart til at tage på kursus!!) Men jeg kom sjovt nok hurtigt op fra det glatte underlag og lod som om intet var sket! Jeg havde det heeeelt fint! I virkeligheden gjorde det hammer ondt!

Nå, jeg vil smutte videre til en af de mange opgaver jeg har gang i lige nu: madlavning, vasketøj, oprydning osv... :)

2 kommentarer:

  1. Hej Iben
    Hvor er det skønt at læse! Meget befriende, og så rigtig omkring hvordan man, af en eller anden grund prøver at vise ud af til. For ingen skal tro, at man ikke har tjek på det...
    AD

    SvarSlet
  2. Det blev vist lidt rod, det jeg skrev. Men håber du kan se meningen ;-)

    SvarSlet